lördag 4 september 2010

Pep rally and first football game!

Har varit ganska hyper idag, kan ha nat att gora med att jag gick upp klockan 5 pa morgonen for att trana cross country klockan 6 innan solen ens gatt upp! Det var jattekallt sa tidigt, bara 11,5 grader, kallast hittills tror jag, men det gar upp och ner. Det ar gar mycket battre att springa i kyla dock, och cross country coachen sa att han aldrig sett mig springa sa fort. :)

Under second period, OP, idag sa hade vi ett pep rally med anledning av footballmatchen nu ikvall. Basically, de forsoker fa igang alla elever och skapa stamning for matchen = alla tavlar i att skrika och har tavlingar och pratar patriotiskt om att hela skolan ar en enda stor Red Demon (maskoten) och att vi elever ar Dodge City; inte Dodge City High School eller Dodge City Football, utan Dodge City. Alla footballkillarna far sitta i sina stora utrustningstalt i mitten av den stora sportshallen och bli peppade typ.

Pa dagen har jag upptackt min nya favoritplats i den underbara tradgarden, dar jag satt pa en filt i graset och laste The Grapes Of Wrath med en spinnande katt till sallskap.

Sen vid 7 var det dags for the football game. Innan matchen spelade the band, vilket ar typ skolans egna asstora trumkar. Jag ska ta kort pa dem nasta gang! De gar verkligen militariskt och sen spelar de The Star-Spangled Banner jattefint och alla cheerleaders haller upp varldens storsta amerikanska flagga for publiken. Sjalva matchen forstar jag inte sa mycket av; det ar riktigt komplicerat. De blaser av hela tiden, och det ar riktigt valdsamt - folk slanger sig pa marken med bollen och ett helt lag kommer och slanger sig ovanpa stackarn. Folk blir faktiskt forlamade av sporten och manga skadar sig. Jag fattade touchdown dock. :D Vi akte hem vid half-time, men vi ledde ganska ordentligt, sa jag tror att vi vann :). Jag maste lara mig reglerna till sporten snart! Alla jag fragar vet ingenting heller, och de flesta kommer for att umgas med varann pa laktarn och heja randomly pa spelarna och vet inget om sjalva spelet... :)

3 kommentarer:

  1. haha. kul att de inte fattar. men bara man fattar vem som vinner så är det kanske kul =D=D=D

    SvaraRadera
  2. Kul att du läser Grapes of Wrath. Den läste jag också när jag var 17 år (fast i svensk översättning). En bok jag aldrig glömmer. Har kvar den i bokhyllan.
    /Bodil

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta denna blogg. Jag var själv i Dodge på 80-talet och var med i golflaget. Vi var rätt usla, men lyckades på något sätt kvala in till delstatsmästerskapet. När vi skulle spela den tävlingen hade skolan ett pep-rally för oss. Det var en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om! Skolbandet spelar och hela skolan samlad. Jublet när tränaren presenterade varje spelare fick mig att rysa. Så härligt amerikanskt. Hur jag spelade har jag glömt bort (troligen mediokert) men upplevelsen glömmer jag aldrig

    SvaraRadera