lördag 21 augusti 2010

We Didn't Start the Fire!



Det blev lite andringar i amnena under dagarna har, sa schemat ar inte exakt likadant langre...

Jag har en rolig laxa i American History Survey, vilken jag har bytt till en Honors class (folk med battre betyg gar dar, i vanliga klassen jag var i forst ville ingen av eleverna vara dar sa det var inte sa roligt). Lararen spelade upp "We Didn't Start the Fire" av Billy Joel. Han fragade ocksa om nagon visste vem han var och jag var den enda :). Anyway, the guy wrote it looking through an encyclopedia, sa den ar riktigt full av historia - just take a look at the lyrics. Vi lyssnade och foljde med i texten pa ett papper. Sedan har vi i laxa att ta reda pa vad en bit av texten handlar om, och alla fick olika bitar.

Sag till Ullies att jag har atit pa restaurang ganska ofta, for vi aker och traffar Dees vanner pa olika stallen, till exempel igar akte vi till Jetmore och at pa in italiensk restaurang... man far valja vilken sorts pasta man vill ha - typ olika smaker och storlekar och sant, och pa alla restauranger kan man fa boxar att ta hem overbliven mat i for portionerna ar stora! Grattis pa namnsdagen!

Hopefully, I'll get Internet on my computer soon, so I'll be able to write the magic Swedish letters. See you...

6 kommentarer:

  1. hej anna! nej, det är verkligen inte sommar här. det bara regnar och är grått ute. :(

    men på tisdag börjar jag skolan igen så på måndag ska vi handla lite mappar och sånt i stan!

    jag och erika ska spela in en "Stop motion"-film som jag förhoppningsvis kommer lägga ut på bloggen! jag såg en sån film på http://megapixlar.blogg.se och jag bara älskar deras film:D



    är det kul i usa? det verkar superjobbigt att springa varenda dag! själv har jag inte rört mig på superlänge, har ingen lust att gå ut pga det trista vädret... du kommer absolut bli snabbare än mig:(



    just nu sitter jag och kollar på harry potter 5 och äter chips(fast säg inte det till mamma och pappa för de har glömt de chipsen hehe)


    det är jättetomt utan dig här hemma, du måste komma hem! jag saknar dig:(<3

    SvaraRadera
  2. Hej, hur har du det i värmen? springer du verkligen 6 dar i veckan :S när du kommer tillbaka kan du ju vara med i OS ;P vilka andra sporter ska du träna? Hur är staden och eleverna i skolan?

    Sitter och repeterar matte :( har 3 dagar på mig att hinna klart :P slipper du fysik, matte och kemi såg att det inte stod med i det förra inlägget, så jag undrar ;)

    Hoppas du har det bra!!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Det ar bra i varmen, och jag springer verkligen sa mycket! :) igar morses sprang jag 6-7 km ungefar ;). Pa vintern ar det bara basket for tjejer, sa det kanske blir det, men pa varen finns det lite mer att valja pa - ska nog prova softball da :). Staden ar nice och eleverna ocksa. Amerikanska flaggor overallt :). Moln och sant ser verkligen annorlunda ut har, jattefint :)

    Jag slipper fysik, matte, kemi, biologi :)

    kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. NICE!!!

    hur stor är skolan?? måste man säga mrs. ... och mr. ... till lärarna?

    Glömde skriva för några dagar sen att jag har läst ut Harry Potter 7 !!!! den var hur bra som helst! har börjat läsa guldkompassen som jag fick av dig förra året.

    Ha det bra!!! Vi kan väl höras på skype någon dag? :D :D

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. skolan ar ca 2000 elever, vet inte exakt :) man sager mrs. och mr. , that's right

    antligen rania, halla

    har ingen access till skype an sa jag far aterkomma om det.... byebye :);)

    SvaraRadera