torsdag 19 augusti 2010

Cross country running!

Sa... jag ar framme och har haft min forsta dag i skolan och tva cross country-traningar redan. Man ar totalt slut! Varmen har gor det annu jobbigare att springa - vi springer langdistans mest, men annars lite blandat och traningen ar varje dag mandag till lordag, enochenhalvtimme till tvaochenkvart! Har de aldrig hort om aterhamtning? Man tranar sa mycket hardare har! Det man tranat i Sverige ar ingenting mot detta! Var beredd om du joinar laget! Men jag ska fortsatta for det ar kul, grymt bra laganda och bra traning!

Min forsta skoldag var inte riktigt en skoldag, det var mest en liten introduktion i varje amne. Lektionerna var bara 30 min langa. Vissa slutade tidigare men alla sitter kvar i sina bankar tills en signal gar. Den gar typ en gang nar man ska bege sig till lektionen och en till gang nastan direkt efter nar den borjar typ (tror jag iallafall). Klasserna jag tar de olika terminerna ar:

Semester 1:
1st block: Painting/Drawing III
2nd block: Opportunity period
3rd block: Beginning Acting (Den ar en quarter, sa det ar Floral Design dar sen)
4th block: American History Survey
5th block: English 11

Semester 2:
1st block: Painting/Drawing IV(? vet inte vilken an)
2nd block: Opportunity period
3rd block: American Government
4th block: French I (might've mixed them up)
5th block: Creative Writing I & II

Opportunity period ar nagon slags ledig (nastan) sak. Man kan gora laxor och annat. Man ar i ett speciellt klassrum med en speciell larare och om man ska till biblioteket, skapet, eller till nagon annans larare maste den lararen ha stamplat ett hall pass som finns i en kalender man far. Det ar big no no att vara i korridorerna under class time. Alla har klasser samtidigt, vilket betyder chaos i korridoren pa 6-minutersrasterna mellan alla lektioner. Peace Out. Bytheway, en tjej i crosscountryteamet berattade att det ska vara 43 grader (celsius) imorgon..... :S och vi springer flera timmar i san varme!

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att du är framme, vi har det väldigt varmt här med :)

    SvaraRadera
  2. Det verkar ju vara skolämnen som är perfekta för dig. Wow vilken träning du kör med. Du, glöm inte dricka massor i den värmen:).

    Ullies undrar vad du gör på kvällarna och vad du äter klockan åtta. Vi firar just min namnsdag. Vilken fest.

    Mankan

    SvaraRadera